Strona główna Uroczystości/Wydarzenia Gimnazjum Wanted!

Wanted!

Lekcja języka angielskiego z udziałem policji.

Przygotowanie i prowadzenie Renata Sigrist

Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek.

Albert Einstein

Chociaż w nowej podstawie programowej pojęcie ścieżek międzyprzedmiotowych znikło, zastąpiło je pojęcie integrowania wiedzy. Wymagania ogólne zakładają uczenie globalne, przekrojowe i łączenie przedmiotów wspomagające uczniów do twórczego odnoszenia wiedzy zdobytej na jednym przedmiocie do zagadnień poznawanych na innych przedmiotach oraz do swojej wiedzy ogólnej. W przypadku „policyjnej lekcji angielskiego” było to połączenie zajęć wychowawczych oraz lekcji języka angielskiego, a także sztuki i elementów chemii. Oprócz obowiązku realizacji wymagań ogólnych, nowa podstawa programowa zakłada także realizację tzw. kompetencji kluczowych, do których zaliczamy m.in. kształcenie postawy obywatelskiej ucznia. Realizując te założenia, dnia 28.02. 2013 przeprowadziłam w naszej szkole otwartą lekcję języka angielskiego z wątkiem kryminalnym, zatytułowaną „Wanted- Poszukiwany”.  Była to lekcja powtórzeniowa, na której grupa uczniów z  klasy IIa  gimnazjum (przy udziale młodszych kolegów z klasy Ia) w Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych w Jeleniej Górze ćwiczyli słownictwo dotyczące mediów, przestępczości oraz wyglądu zewnętrznego osób.

Zajęcia miały dość nietypową formę. W przygotowaniu materiałów uczestniczyli uczniowie z klasy II gimnazjum (układając treść artykułu i zeznań świadków oraz nagrywając dwa zeznania wykorzystane w prezentacji). Działanie to pozwoliło starszym kolegom włączyć się do procesu nauczania młodszych uczniów.

Uczestnicy zajęć najpierw otrzymali role detektywów – pomocników, następnie lekcja toczyła się w kierunku zainspirowania młodzieży do wzięcia udziału w fikcyjnym śledztwie. Podczas lekcji uczniowie powtórzyli wcześniej poznane słownictwo, pracowali z tekstem, materiałami audiowizualnymi (zasoby Internetu, prezentacja PowerPoint) oraz obserwowali scenkę odegraną przez młodszych kolegów (prezentacja zeznań). Na koniec zajęć uczniowie przygotowali portrety pamięciowe sprawców włamania na podstawie wysłuchanych informacji w języku angielskim. Uczniowie mogli także korzystać z wydrukowanej formy zeznań.  Po kilkunastu minutach dobrej zabawy przeprowadziliśmy plebiscyt na najwierniejszy portret pamięciowy, a następnie prace zostały zgromadzone w mini galerii.

Oprócz budzenia większej motywacji uczniów do poznawania i wykorzystywania języka angielskiego w praktyce, lekcja miała także na celu uwrażliwienie uczniów na problemy społeczne, z którymi sami uczniowie lub ich bliscy mogą się spotkać w życiu. Po zajęciach językowo- informatycznych uczniowie zostali zapoznani z pracą podstawowych komórek policji, głównie pionu prewencji. Prelekcję multimedialną poświęconą bezpieczeństwu osób starszych i zachowania się w sytuacjach zagrożenia poprowadziła specjalistka ds. prewencji kryminalnej wydziału prewencji pani Danuta Razmysłowicz, a kierownik wydziału kryminalnego z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze, pan Wacław Lesik zapoznał słuchaczy z zadaniami i pracą technika kryminalistyki. Na zakończenie uczniowie praktycznie spróbowali zdejmowania odcisków swoich palców z różnych powierzchni i tym samym na lekcji pojawiły się elementy chemii.

 

 

Certyfikaty i wyróżnienia szkoły

Zaloguj do dziennika
Kalendarz
styczeń 2018
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
luty 2018
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Logowanie



Reklama
Reklama